De husky safari!

8 januari 2016

We begonnen met een extra briefing ivm extreme kou. We kregen extra kleding om ons tegen bevriezing te beschermen... Daarna snel naar de hotelkamer om alles voor te bereiden want de zenuwen sloegen hierdoor behoorlijk toe. In de ochtend nog een instructievideo in volledige uitrusting voor -40. Oef!! Gelukkig mochten we daarna snel naar buiten waar de sledes met husky's al stonden te wachten. We gingen al snel onderweg. Bij een van de eerste stops is Anouk van haar slee gelanceerd. Het afremmen was moeilijker dan we dachten. Afijn de honden gingen solo. Anouk heeft bij mij meegelift totdat we de honden weer te pakken kregen. Daarna de reis voortgezet met ongelooflijk mooie natuur. De pauze was kort maar krachtig. We kregen zalmsoep en warme bessensap. Heerlijk!! Na de pauze hebben we allebei onze skibril afgelaten zodat we wat meer konden zien. We wisten niet dat dit kon! Maar dat ging heel erg goed. Aangekomen bij het hutje hebben we eerst de honden verzorgd en zijn daarna lekker de sauna in gedoken. Toen als diner rendierenvlees met aardappelpuree en warme cake met vanillesaus toe. Daarna alleen maar chillen en kletsen met de Nederlandse groep, voor de openhaard. Redelijk geslapen en na het ontbijt weer op pad. Deze dag sneeuwde het maar hadden we het sleeen beter onder de knie. Als tussenstop een BBQ met rendiervleesworstjes. Daarna weer relaxed verder. Eenmaal weer aangekomen bij het hotel hebben we eerst weer de hondjes verzorgd en mochten daarna een puppie vasthouden. Nu zitten we afgepeigerd en met spierpijn lekker een bakkie thee te drinken. Straks gaan we dineren met de groep en wisselen we nog wat foto's en filmpjes uit. Dikke kus van ons.